•   با حضور 40 دستگاه دولتی و اجرایی:برنامه های پیشنهادهای اداره حفظ آثار و سپاه الغدیر جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بررسی و مورد تصویب قرار گرفت
• در این جلسه كه به ریاست استاندار برگزار شد برنامه های پیشنهادی اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه الغدیر جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.
تیترهای خبری باید دارای صفات و مشخصات خاصی باشند ؛ گویا، دربرگیرنده ی ذات و خمیره ی اصلی خبر، سادگی و کوتاه و مختصر بودن ، در برگیرنده رئوس تشکیل دهنده خبر و ...
اگر این تعریف و گزینه را برای تیترهای خبری بپذیریم و نگاهی به دو تیتر انتخابی از سایت خبری«یزدفردا»بیاندازیم به سادگی متوجه خواهیم شد که تنظیم کننده ی خبر (با احترام به دست اندرکاران سایت خبری یزد فردا)هیچ کدام از پارامترهای مشخص شده را رعایت ننموده اند و برای انجام کاری به شیوه ی باری به هر جهت اقدامی عجولانه نموده اند و بس.
عناوینی چون: از منابعی تأیید نشده! اخبار تکمیلی بعدا ..! و یا عناوین گمراه کننده ای از این دست در قرنی که سرعت سرسام آور علم و تکنولوژی از سرعت نور نیز فراتر رفته است دیگر نه تنها کاربرد و کارکردی در حوزه ی خبر و اطلاع رسانی ندارد که در جهت مخالف قطع به یقین بر باور پذیری مخاطبین ثابت اثرات سوئی نیز خواهد داشت.
به نظر اینجانب اخباری که گویا و جوابگوی نیازهای مخاطب نیستند نباید مورد استفاده قرار گیرند و اعلام آن به صورت تیتر وار نیز مضر و مخرب خواهد بود. در روزگاری که هنوز گوشی های دو سیم کارت همه گیر نشده ، گوشی هاس سه سیم کارت روانه ی بازار هند شده است! بیان و انتشار اینگونه اخبار ناقص آن هم از استانداری یزد جای بسی تعجب دارد. صد ها هزار بار خدا را شکر می کنیم منبع خبر در یکی از مناطق چهارگانه ی مرزی ِ سرخس و گواتر و بازرگان و... نبوده است که معلوم نبود این خبر چگونه منتشر می شد!
تنظیم کننده ی خبر فوق اگر در جلسه ی فوق حضور داشته است که جایی برای دفاع ندارد و اگر بنا به هر دلیل و موردی حضور نداشته است ، قبل از تنظیم خبر فوق باید منابع اطلاعاتی خود را کامل و سپس به انتشار خبر اقدام می نمود.
امیدواریم حال که سایت خبری «یزد فردا»راه و شیوه ی صادقانه ای پیش گرفته و قصد ایجاد تحول در نظام خبری و اطلاع رسانی یزد-شهر خوبی ها و زیبایی ها-دارد به این گونه ریزه کاری ها خبری نیز توجه و حساسیت بیشتری نشان دهد.
خواننده و مخاطب خبر مورد اشاره چندین و چند سوال در ذهنش به وجود خواهد آمد؛ حضوردر چنین جلسه ای به احتمال بسیار زیاد با اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته است، پس چرا سایت خبری یزد فردا خبرنگاری به نشست مهم فوق اعزام ننموده است؟ شرکت کنندگان در این نشست مهم متشکل از چه افراد و گروه های و ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی بوده اند! غایبین احتمالی چه کسانی بوده اند!؟چهل برنامه ی پیش نهادی از جانب کدام سازمان و دستگاه مطرح و به تصویب رسیده است؟ اهم برنامه های پیشنهادی چه بوده است؟ محدوده ی عملیاتی برنامه های اعلام شده در چه زمان و مکانی خواهد بود؟ نحوه ی اطلاع رسانی های بعدی چگونه و از کدام سازمان انجام خواهد شد/ و... سوالاتی از این دست که هیچ گونه جوابی برای آن نخواهد یافت.
به راستی اگر اینجانب این متن خبری را برای شما تنظیم و ارسال می نمودم ، شما اقدام به انتشار این خبر ناقص می نمودید؟ پایداری و ماندگاری شما منوط به صیانت از معیارهای استاندارد خبری است پس مراقب اعتبار و شخصیت اجتماعی و حرفه ای خود باشید.

"یزدفردا "

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا